WANN Rindukan Persada Seni

KUNJUNGAN ke kota Singa baru-baru ini memberi peluang kepada Pancaindera bertemu dengan penyanyi yang cukup terkenal kerana imej seksinya iaitu Wann.

Bertempat di kediaman adiknya, Wann menyambut saya dan jurugambar Jeffri dengan penuh kegembiraan selepas sekian lama tidak bertemu.

''Silalah masuk dah lama teman tak bertemu ye,'' sambut Wann yang masih pekat dalam loghat negeri Peraknya.
Wann, biarpun sudah bergelar ibu kepada dua orang anak hasil pernikahannya dengan warga Singapura Mohd. Thazah, masih kelakar dan peramah seperti dahulu.

Penyanyi yang suatu ketika dahulu cukup popular menerusi lagu Terlerai Kasih berkata, kerinduannya untuk kembali aktif di persada seni tanah kelahirannya amat menebal sekali.
Wann 30, memberitahu, berikutan kehidupan sehariannya yang terikat dengan tugas-tugas sebagai rumah tangga menyebabkan sukar untuk dia kembali aktif.

''Keseronokan memang ada di sini tetapi ada kalanya rindu untuk bertemu rakan-rakan artis dan kembali aktif menyanyi di pentas tidak dapat saya elakkan.

''Bagaimanapun, saya bersyukur kerana kesibukan dengan tugas seharian menyebabkan saya boleh melupakan seketika kerinduan tersebut,'' akuinya jujur.

Ditanya seandainya dia mempunyai kelapangan waktu sekalipun apakah suaminya masih terus memberi keizinan kepadanya untuk aktif dengan bidang seni, Wann berkata, suaminya tidak pernah menghalang penglibatannya dalam bidang seni.

''Saya dah melakukan pengorbanan yang besar kepadanya dengan meninggalkan kerjaya sebagai artis dan tinggalkan Malaysia semata-mata mengikuti suami.

''Justeru suami saya tidak teragak-agak untuk memberi keizinan kepada saya untuk terus menyanyi,'' katanya sambil memandang dua cahaya matanya Mohd. Israfel dan Natasha yang turut hadir menemaninya pada pertemuan itu.

Mengenai kehidupannya di bumi Temasik pula, Wann berkata, selama enam tahun menetap di sana dia mengakui sudah boleh menyesuaikan diri dengan keadaan di sana.

Malah kata Wann, dia juga bertuah kerana ada kalanya dia turut diundang menyanyi dan peluang sedemikian sedikit sebanyak dapat mengurangkan kerinduannya menyanyi.

Biarpun jarak antara Malaysia dan Singapura tidak terlalu jauh untuk dibandingkan, namun Wann mengakui, ada kalanya dia ketinggalan mengenai perkembangan terbaru dunia artis Malaysia.
''Kadang-kadang tu tertinggal juga sebab sekarang ini ramai sangat artis baru dan bagus-bagus pulak, jadi selalunya saya terlepas untuk mengikutinya,'' kata Wann lagi.

Mengenai kekerapannya pulang ke tanah air pula, Wann berkata, kebiasaannya dia akan kembali bertemu keluarganya setiap tiga bulan sekali.

''Susah juga nak balik selalu sebab suami kerja dan saya juga perlu uruskan anak-anak yang semakin membesar dan memerlukan perhatian saya,'' kata ibu muda yang tetap seksi dan menawan itu.

Wann juga memberitahu, dia sentiasa mengharapkan pihak pengurusan syarikat rakamannya di Malaysia iaitu Rock Records akan mempercepatkan usaha menerbitkan album terbarunya.

Kata Wann, selain dia yang sudah terlalu lama menanti peluang untuk muncul dengan album baru para peminatnya juga tidak jemu-jemu bertanyakan tentang perkembangan album barunya.

''Ada kalanya saya juga merasa malu kerana dah tak tahu nak terang macam mana dengan peminat. Oleh itu saya harap syarikat rakaman saya akan mempercepatkan usaha tersebut,'' katanya penuh mengharap.

Sebelum meminta diri untuk pulang, Wann meminta kami menyampaikan salam kepada peminat dan rakan-rakan artis serta wartawan yang masih mengenalinya.

Sumber : Utusan Online
14-5-2000

Share on Google Plus

About Admin

0 comments:

Post a Comment